Tuesday, February 5, 2008

Omänsklighet..

Idag när jag körde hem från jobbet såg jag att det stod ett par bilar på andra sidan vägen...automatiskt tänkte jag att det var väl nån med fel på bilen. När jag kom närmare, såg jag dock att en man låg på knä bredvid den öppna förardörren, o ut mot vägen... Nåja, tänkte jag...killen ringde, så de hade ju hjälp...

Men när jag körde började jag tänka på att killen såg väldigt ung ut o kanske inte visste så mkt om hur man ska göra om det händer nåt.... o gör det det, så är det ju obehagligt o stå själv........så jag vände o körde tbx.
Det visade sig att mannen hade satt en tablett i halsen, som i sin tur utlöst ett astma anfall. Killen som stod där o ringt ambulans, hade oxå kommit förbi på andra sidan o då låg mannen själv på vägen, utan att någon stannade! Så han hade oxå vänt.... Vi stannade tills ambulansen kom o mannen återfick färgen efter någon minut.. och kom tryggt till sjukhus

Men man kan ju inte låta bli att undra vad alla tänkt, som passerat denne man, som låg halvvägs ut i vägbanan o kippade efter andan, när de väjde runt för att komma förbi.........
SPOOKY.....eller hur.......

2 comments:

Anonymous said...

Sådant där är skrämmande.
Vad är det för värld där man kan ligga och dö trots att människor runtomkring kan se att man är i akut behov av hjälp?
Hur tänker folk?
Tur att du och den där killen råkade passera i tid!

Solblomma me blåa ögon said...

Du är en fin människa !

Synd att fler inte tänker som du....

Kram Lotta