Wednesday, May 14, 2008

Ooooont....

Oj, va ont det kan göra med tandvärk! Var hos läkaren igår o fick två sorters antibiotika, så det börjar så smått släppa lite nu.....men natten har varit lång.
Måste säga att de jobbar bra på jourcentralen. Den är effektiv o avlastar akuten massor. Jag har ju för det mesta rätt klart för mig om hur jag vill ha behandling o just nu skulle jag även till läkaren för att behandla magsår som kommit tbx. Alltså ville jag ju inte ha 2 omgångar antibiotika....Hmmm..Inte alla läkare gillar ju patienter med egna idéer
Men jag hade tur o fick en läkare jag känner till o vet är bra, så jag lade fram mina tankar om att vilja ha något som tog båda problemen på en gång. :-)
- Ja du....sa hon det är ju ingen dum tanke o började slå i Fass. Så satt hon där o grubblade fram o tbx. Det blev ju lite komplicerat då jag inte tål penicillin...
- Jomen såhär kan vi göra. utbrast hon glatt o skrev ut 2 antib o 1 magsårsmedicin
- O va spännande!! log hon stort! Nu tar vi både tand o magsår! Lycka till nu!

hii,hi...kanske inte riktigt mitt uttryck, att det var just spännande, men härligt med innovativa läkare!

No comments: