Tuesday, February 3, 2009

Pendling..stärkande för egot..



Ja, det hade väl ingen trott, allra minst jag... att det skulle stärka egot o pendla!

Då hade jag inte väntat en sekund.. För så är det, för många...

Vill passa på att ge ett lite varnande ord till de stackars partners, som helt ovetande sitter hemma och inte anar alla hormoner som sprids i tågkupeerna! Be ware! Vet inte om det sitter i ventilationen eller....


I varje fall, så när jag började mitt nya liv som pendlare, så gjorde jag det helt naivt o ovetande med bil. Det är numera inget jag rekommenderar. :-) (o det har sin förklaring)Varken av pengaskäl, eller några andra skäl heller för den delen!

Efter mkt motstånd började jag iaf resa med tåg över till det danska landet. Det första jag upptäckte var att det var otroligt skönt o bara sitta o vila eller lyssna på musik, meditera..ja vad man hade lust till. Även flera tusenlappar billigare!


Efter ett tag började jag känna igen folk o de mig...o tillslut började en del hälsa lite, le eller nicka lite försiktigt. Ännu lite längre fram, började det bli samma grupp som satt i samma kupé o på samma platser varje morgon. Var någon borta för länge, så började alla oroligt undra vad som hänt...blandat svenskar o danskar, araber, afrikaner, alla pratar med alla. Stämningen är hög o många skratt skakar vagnen, fastän klockan inte ens närmat sig halv 7 på morgonen.

Bara det kan ju få en att längta till tåget!

Helt plötsligt är det flera men känner igen på Malmös gator numera.. Ska väl tillägga att detta gäller morgontåget..på hemvägen, är det mera olika människor man pratar med. Pendlare eller tillfälliga resenärer..
Så plötsligt började jag märka saker..

forts följer..... ;-)

1 comment:

Anonymous said...

Tell me more!!!