Monday, June 4, 2007

Måndag.....

Imorgon är det dags! Jobba för första gången på flera veckor...efter denna dryga lunginflammation.. Det ska bli kul o komma tbx! Sen har jag bara 5 arbetspass innan semestern börjar.... inte fel det heller, för vi åker direkt ner till Italien! Gött!

När jag var liten så åkte vi varje sommar ut på semester. Någonstans i Sverige. Oftast Dalarna. Det var så kul! På den tiden så hade alla nummerskyltar som visade vilket län man kom ifrån. Vi hade M för Skåne. Alla som man mötte med samma bokstav vinkade man glatt på och blinkade vilt med ljusena. Många roliga kontakter blev det...Nu vet man inte alls var folk kommer ifrån, inte inom Sverige iallafall. Fast på semestern kan vi ju leta S skyltar förstås...eller ungar idag har kanske inte samma nöje! :-)
Farsan var alltid stolt över att han kunde lite engelska o lite tyska, o det skulle han naturligtvis praktisera så mkt han bara kunde!!! Till min stora fasa! För han pratade hellre än bra.... o ingen fattade nånting..haha. När jag börjat läsa, fick jag översätta med det lilla jag kunde...Men idag är det roliga minnen!
Får se vad jag kan skrämma våra ungar med i sommar!! Kul o busa med dom lite...hihi...

No comments: