Friday, July 6, 2007

regn......regn..

Ja det kan man ju inte undvika o se, höra o känna här i Skåneland.....det strilar med mer eller mindre frenesi hela dygnet. Fast jag är inte helt deprimerad av detta regn trots semester o allt. Ja, nu kan ju jag trösta mig lite med den sol vi fick i Italien... Men regn gör ju att man inte får samvetskval av att sitta inne...läsa en bok...städa...o framförallt för min del nu...röja! Något jag borde gjort för länge sen, som äntligen blivit gjort! Härligt! Lite påtvingad feng shui.. Tack regnet!

Igår var jag i Danmark o skulle få mitt danska personnummer. Jag hade fått en lapp från jobbet om var man skulle gå för att få det. Till Hvidovre kommun. Sagt o gjort. Så jag åkte in med Mannen, som skulle göra ett jobb inte så långt därifrån. Det regnade även i Danmark minst sagt! Så jag hoppade av på Hvidovre vej, där kommunhuset ligger. När jag började gå såg jag att denna väg var väääldigt lång..men kommunhuset bör ju ligga lite sådär mitt i....eller....?
Nä..så var då inte fallet! För det låg just i motsatt ände såklart! O gatan var låååång..kändes som en passage mellan Köpenhamn o Roskilde typ. Men det positiva i det hela var ju att jag i samma veva fick motion! Optimist som jag är!
När jag äntligen nått fram, våt av allt ösregn o ganska matt i benen tog jag mig fram till informationen.
- Davs! Kan de venligest fortelle mig hvor jag kan finne nogen der kan gi mig ett danskt personnummer? Jag ska begynne o arbejde i Danmark. sa jag på knagglig danska
Damen tittade på mig o såg fundersam ut
- Nå det er icke her..det er inne i Köbenhavn, på Öresundskontoret. Da må di ha givt dig den forkerte opplysning..
ARRGHH...!
- Nå så må di unskyld, då ska jag finne min vej dit.... NÄ....MEN INTE MER IDAG!!
Hmmm...nästa gång tar jag nog bil ändå......

1 comment:

solblomma me blåa ögon said...

Det gäller verkligen att vara optimist i såna här läge, men det verkar du ju vara av hela din natur eftersom att du klarade dig igenom en sån här dag.
När är det nu du kommer att överge oss ?
Lycka till på nästa personnummerjakt !
Kram