Thursday, September 25, 2008

Komiskt


Tycker inte ni oxå att det bara är så komiskt när folk inte har humor? Att inte se det lilla roliga i tillvaron... vá trist det måste va...men mkt ter sig komiskt när man pendlar kan jag säga...det är tvunget...;-)


I morse när jag satt på tåget till jobbet, så började konduktören prata i högtalaren

- Ja, då rullar vi in på Malmö centralstation...

Vá?? alltså nog för jag har suttit o läst, men gick det såå fort? tänkte jag o tittade ut..

- Nej ursäkta! Lund är det vi rullar in på :-) Ursäkta! Vi vimsar till det här framme lite

under tiden han man ju titta på allas blickar som höjdes förvånat o aningen förvirrat, de flesta med ett smile, o andra helt utan en min...

Nu i eftermiddag...

- Ja ursäkta vi fick stanna, det ska vi inte mer nu på vår resa mot Ängelholm....flera stycken tittade med lätt panik...VA? o man kunde klart se att de skulle av innan dess..alla tittade på sin granne, för att kolla om denne oxå hade hört nåt fel...

- Ja, jo vi stannar förstås i Lund...osv...

Jag o två medpassagerare brast ut i ett gapflabb!

Ja, för ett liv som pendlare innebär så mkt spänning och flexibilitet, så man bara måste se det

komiska i tillvaron! Det vanligaste är att det inte finns nån förare...det är ju oxå lite klurigt!

Igår innan tåget just skulle köra in i Öresundstunneln, så tvärnitade tåget, med skrikande räls....då började alla se sig oroligt omkring...svetten började krypa fram...för vi vet att tågen inte kan backa....ser inget framåt....inget händer....är det er man ska dö med??? Gulp..

Nåt som är positivt är ju dock att inte lokföraren kom springande!

Swooosch! Så kom ett tåg förbi, ut ur tunneln..... tur han såg det...
Tack, det kändes skönt!


Ja, så är det en ny tur imorgon igen! :-) Take the train folks! Det är faktiskt kul!

No comments: