Tuesday, September 2, 2008

Mycket blir det...........

Usch ja...det har varit trögt på bloggarfronten länge nu tycker jag... Får väl ärligt säga att jag haft fullt upp med det nya jobbet, o så har jag börjat åka tåg o buss dit nu vilket gör att jag kommer hem senare om dagarna....
Åka tåg o buss är ju klart bättre för ekonomin, kan jag säga! En tredjdel av vad det kostar o köra... Men visst man får längre dagar...får gå upp tidigare...men so what..man ska ju upp ändå! ;-)
Sen är det himla kul med alla möten man får på tåget. Alla typer av folk som vistas där..
Häromdagen träffade jag en tjej från Canada som hade flugit till Holland för att sedan ta tåg till Uppsala, för o inte missa allt fint o se!
En norsk pappa med två barn, som tagit "öresund runt" biljett o barnen hade tömt hans konto typ i leksaksaffärerna.... :-)
Folk som hetsar upp sig när tåget blir försenat.....hmm..vaddå slöseri med energi...bara deras eget blodtryck som skjuter i luften!

Idag har dock varit en ledig dag. Vääääldigt skönt!
O efter en genomgång av månadens ekonomi.......så ser det mörkt ut.....igen.......alltid är det nåt som kommer o gröper hål! Men jag var glad en stund iaf!! :-) :-)

No comments: