Thursday, April 19, 2007

Liv & död

Äntligen är solen tbx! Klarblå himmel...härligt! Sitter och njuter av ljuset med en nygjord smoothie på youghurt, mango, ingefära, linfrö & sesamfrö....mmm...gott! Till det: "Don´t let the sun go down on me" med Elton John Love this morning!!
Efter en gräslig arbetskväll av stress ska jag på fm koppla av med lite hemmaträning o yoga
Kontrast...
Känner mig tacksam för mitt liv.....läste för ett par dar sen om en bekant från tonårstiden som sköt sin fd sambo genom en dörr (hon klarade sig som tur var)....och sedan sköt sig själv...tragiskt... Kom som en blixt från en klar himmel...ingen våldsam person....
När vi var i tonåren fick vi alltid åka med en tur i hans fina sportbil....han var några år äldre än oss och det var så spännande... Rest in peace C hoppas du får det bättre nu....
Då kan jag komma och tänka på att det är viktigt att uppskatta det man har och leva här och nu, vara rädda om varandra och berätta för den man tycker om att man gör det!
Min gräsligt stressiga arbetskväll är himmel, i jämförelse med mycket annat.......... Mammor o pappor som har en magisk stund, när de får se sina nyfödda barn för första gången....
Rätt bra kväll ändå...när jag tänker på det.....
Känner mig tacksam för mitt liv.....

2 comments:

Unknown said...

Du har rätt... vistt är man tacksam. Fast för fem minuter sen så undrade jag allvarligt på om ångerveckan gäller efter 13 år...
Små barn små bekymmer, stora barn...;-)
kramis

Lena´s reslogg said...

Ha,ha...nog för många veckor nu du... :-)