Monday, August 27, 2007

Måndag....

5 rätt...o ingen utdelning! Är det typiskt eller?? Skulle ju varit storutdelning nu ju! Ja,ja det får bli en annan vecka...

Jaha då var det ny vecka igen...har varit o köpt färg till min vägg i vardagsrummet. Den ska rama in fönstret tänkte jag. Det är en sån vägg som nästan bara består av fönster. Tråkig alltså

Olivlime.
Tänkte den blir lite häftig till min röda soffa o annars vita väggar. Rummet är så ljust o behöver lite färg. Färgen tog jag från en av mönsterfärgerna i mina nya gardiner som ska upp. Kom på att jag behöver en stege för att nå högst upp, liten o kort som jag är. För mina 1.65 räcker inte en stol! Eller så är det mina armar som är korta! Ha,ha
Sitter just nu o spelar gammal musik från när jag var sådär 19-20. Va kul det är o va många minnen som dyker upp. På den tiden bodde jag i Helsingborg o det var Mogambo som gällde, eller Neanders i Helsingör. Earth Wind & Fire, Tomas Ledin, Polis, Elton John, Santana, Kim Larsen o Gasolin o massa fler. Många låtar som mina barn lyssnar på nu, Santana tex. Nya versioner. Tänk om jag skulle lyssnat på mina föräldrars gamla musik! Det skulle inte hänt då kan jag säga! Benny Goodman, Ulla Billqvist....nä.

Ett smakprov på mina gamla favvisar - lyssna o njut! :-)

1 comment:

Anonymous said...

Haha din lilla söta kortis! Du har ju en snääääll granne *harkel*...som om du bjuder på vin kan tänka sig att göra den ansträngande rörelsen att sträcka upp armen och måla högst upp....u t a n stege! :-)