Wednesday, March 11, 2009

En kväll för Tibet

Igår kväll var jag o min kompis på en jättehärlig kvällskoncert till förmån för Tibet!
Äntligen fick jag se min favvo Pontare - Live!
Han är bara sååå bra...
Kvällens längsta applåder drog nog Py Bäckaman dock, som har kvar det mesta i sin pipa...

Claes Malmberg, nybliven skåning, ser jag ibland på Malmö Central..var konfrencier hela kvällen. Det var ju inte heller tråkigt...

Allt avslutades med en mysig ljusstund, där de tände ett ljus för varje år Tibet varit okkuperat. Dvs. 50 st i en annars mörklagd Domkyrka...mäktigt..
Nästa år går vi säkert oxå dit!


2 comments:

Anonymous said...

Tibet...

Känner du till vilket liv Tibetanerna lvde före att Kina tågade in 1959? Det var en religös diktatur med slavarbete och kastväsende. En kvinna som du hade inte varit mer värd än en dörrmatta. Buddismen var allsmäktig och folket var dess slavar.

Är det vad stödde genom att vara på konserten?

Anonymous said...

Ja...då har väl inget förändrats då..verkar det enligt dig... en diktatur mot en annan...