Tuesday, March 3, 2009

Ok då....;-) Pendling..stärkande för egot..no 4

Så en dag var inte kille 1 med på morgontåget....

Men det var kille 2! Så när vi var framme på stationen, stod han plötsligt där när jag kom av o sa – Hej!
Han åker alltid vidare, så jag blev förvånad av att se honom där…
Han presenterade sig o började småprata. Jag som har ganska bråttom till min buss gick i den riktningen o han följde efter…


En trevlig kille, pratade om lite av varje. O ju närmare vi kom min buss, desto mer började jag fundera över om han skulle ta samma buss denna morgon... Jag visste inte direkt var i stan han jobbade.
Väl framme vid min buss..
- Ska du också åka med denna idag eller? frågade jag
- Åh! Är det din buss? Nä, jag ska tillbaka till nästa tåg. Jag ska vidare några stationer till. ???

Döm om min förvåning.. Han hade alltså gått av för att säga hej o följa mig till min buss. Tur att det var mörkt ute… för jag blev som en fullmogen tomat i ansiktet när jag insåg det. Trög som jag är...eller otränad... ;-) Samtidigt kunde jag ju inte låta bli o bli smickrad o imponerad av hans mod.
Sen åkte jag vidare på mitt håll….med ett generat leende..

Pjuh! Det börjar bli mkt o smälta för en gammal käääring….haha ;-) Tur jag är född med fötterna på jorden

Jag o kille 1 har blivit väldigt goda vänner o kan prata om allt, o gör det också...o nej..mer än så blir det inte. Inte med någon av dem..
Jag är helt nöjd med min tillvaro, lite uppmärksamhet o få nya härliga vänner på tåget. Det har blivit många efter hand. Av alla kön o nationaliteter. Mångfald är inspirerande o lärorikt!

Men det kommer ju fler reflektioner...det finns ju fler aktiviteter bland resenärerna... ;-)

1 comment:

Anonymous said...

Hahaha...även om jag hört dig berätta om allt så är det oooooliiiiidligt spännande läsning! : )
Kram!