Monday, March 16, 2009

Pendling...

Ja, det här med pendlingen...har ju många sidor... Inte bara sådär sett med humor som jag gjort hittills... Det finns ju oxå en allvarligare sida...
Något man snabbt upptäcker är ju att vá glad för att man är född här! O att det är i en mkt skyddad verkstad vi lever i. När man hör andras verklighet, från de var små osv. Det får mig att värdera det vi har här.
En berättade tex att de lärde sig vid 12 års ålder att hanntera ett maskingevär, som ingick i allas hem. Det, plus en pistol o 2 handgranater. Som försvar... Inte så likt min barndom kan jag säga..
En skulle ut o bara med en kompis, när plötsligt vattnet runt dom fylldes med kulsprute eld från ett flygplan o alla föräldrar om springande för att se om deras barn klarat sig... Inte heller likt...
Men nyttigt att lyssna på... Våra problem här kan tyckas lite futtiga ibland...även om jag vet att vi får ju utgå från vår verklighet...
Bara en tanke....

2 comments:

Anonymous said...

Ängelholm var det jag skulle till. Gatorna där kan jag icke :)
Så det kan jag väl säga till mitt försvar?! Hihi! Puss

Anonymous said...

Ja..oki...det är ju en ok ursäkt...;-) Ha,ha
Bara så jag vågar skicka ut Mala med dig...hehe
Jo...det gör jag!
Puss!