Tuesday, May 22, 2007

Alltså...



idag kom jag på att jag har typ 3 år kvar till jag fyller....50!!!!!


Hur kan detta stämma?? Så känns det ju inte alls! Jag måste nog omvärdera gränsen för gammal !! Tänk när jag var 20...vad jag tyckte om dom som var 50 då...gaaamla.. Nåja det är 3 år dit! Så än är det lugnt...eller? Jo, man är ju inte äldre än man gör sig!
Det var ju lixom inte länge sen man yrade runt i stan, turade till Helsingör, festade med killarna från Flyget, hade strandparty till långt ut på morgonen.:-) Fnissade med tjejkompisarna och kollade in snygga killar på gågatan i Hbg......
- Nu när man yrar runt i stan är det för man glömde hälften och måste gå en runda till!
- Turar man nu, så är det för att handla, på dagtid!
- Fest o strandparty...ja det är mer sällan och absolut inte till morgonen!
- Nåja...fnisset på gågatan har vi inte växt ifrån än!! He,he Möjligen lite tystare!
Jag som har jobbat mkt med både gamla och unga, kan nog tycka att man blir gammal först när man inte längre är nyfiken på allt nytt. När man inte ger sig själv utmaningar, spänning, glädje, lek och liv... Det finns ju faktiskt dom som är gamla redan vid 25!
Jo, nu blev jag liiite lugnare...... :-D

No comments: